A Huawei közzétette a 2017 első negyedévre vonatkozó statisztikáit az okostelefon ágazatának. Ebből masszív növekedés látszik, amely jó előjel az idei évre vetítve.

A kínai gyártó az első negyedévben összesen 34,55 millió darab okostelefont szállított le, az 2016 azonos időszakához képest 21,6%-os növekedést jelent, valamint az IDC adatai szerint az okostelefonok világpiacán elfoglalt szerepe is nőtt a Huawei-nek és 9,8%-kal stabilan a harmadik legnagyobb gyártója az ágazatnak.

Huawei piaci részesedés 2017 Q1-ben

A 2017 Q1-es növekedés régiónként eltérő mértékű, külön ki kell emelni, hogy a világ 52 országában ért el 50%-nál nagyobb mértékű növekedést, ráadásul ezekből 32-ben a 100%-ot is meghaladta az értékesítési ráta bővülése. Kínát tekintve 20%-os emelkedés, Európát figyelve 15%-os növekedés látható. Dél-kelet Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 70%-os a növekedés.

Az első negyedévben a Huawei P9 és a Huawei Mate 9 készülékeknek köszönhetően a közép– és felsőkategóriás okostelefonok (300 dollár ár feletti modellek) aránya 11%-kal nőtt a 2016 Q1-es adatokhoz képest.

Az 500 dollárnál drágább prémium telefonok piacán a GfK szerint a Huawei 9,7%-os részesedést mutatott 2017 februárjában, míg 9 országban (többek között Kínában, Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban) a 10%-ot is elérte.

A tablet piacon is jól szerepel a Huawei. Itt elsősorban a korábbi modellek (MediaPad M2 és T1 széria) amely az eladásokat növeli, a tavalyi első negyedévhez képest 70%-kal nőtt az értékesítés.

Huawei MediaPad T3

A február végén bemutatkozott Huawei P10 család is hatalmas népszerűségnek örvend világszerte, azonban ennek értékesítési adatai valószínűleg a második negyedéves adatokban jelennek majd meg. A tablet piacon a következő negyedévben az új prémium MediaPad M3 és a frissen bemutatott MediaPad T3 sorozat lehet a domináns.