Egy érdekes “hibát” tárunk most fel, amelyet sokan tapasztalhatnak, pedig az elhárítása rendkívül könnyű.

Sok felhasználó találkozhat azzal, hogy gyakran felugrik egy nagy fehér képernyő a telefonján az ‘Új címke begyűjtve’ fejléccel és “Üres címke” üzenettel.

Üres címke

Ez nem egy hiba, hanem a bekapcsolt NFC-hez érintett címke okozza. A leggyakoribb okozója a flip tokokba helyezett bankkártya, amelyet a felhasználó hátrahajt. A modern, PayPass-képes bankkártyák az NFC technológiát használják a fizetésre. Ha valakinek bankkártyatartós flip tokja van a telefonján és azt hátrahajtja, benne a PayPass kártyával, akkor az történik a legtöbb esetben, hogy a bankkártya érzékelője a telefon NFC-olvasójához kerül közel. A telefon úgy érzékeli, hogy NFC címkét érint hozzá a felhasználó és azt szeretné beolvasni.

Mi a megoldás?

A probléma elhárítása két oldalról is megoldható. Az egyik módja, hogy nem helyezünk NFC-képes kártyákat, vagy más elemeket (például új útlevél) a telefonhoz közel. Azonban ha feltétlenül szeretnénk mágneskártyáink a telefontokban tartani, akkor megoldás lehet még a beállításokon belül az NFC kikapcsolása.