52 milliárd dollárt termelt a Huawei fogyasztói üzletága 2018-ban
A Huawei pekingi MWC pre-briefing média eseményén mesés pénzügyi előrelépésekről beszéltek a vezetők.
A Huawei fogyasztói ületágának bevétele 2018-ban 50%-os ugrást követően 52 milliárd dollárra nőtt, köszönhetően elsősorban a prémium okostelefonok iránti növekvő keresetnek (a P20 és Mate 20 széria is szépen fogyott).
Ezzel a növekedéssel a vállalatcsoport teljes árbevételének 48%-át tette ki a fogyasztói üzletág, most először hozott több pénz ez az ágazat, mint a távközlési divízió.
A globális okostelefon piac növekedése várhatóan 3%-os csökkenést mutathat idén, ezzel a bővülés üteme egyszámjegyűre csökkenhet és ez 2022-ig kitarthat, amikor is a kiterjedt 5G hálózatok adhatnak újabb lendületet majd az ágazatnak az IDC becslései szerint.
A Huawei szeretné megtartani jó szériáját, ezért az MWC 2019-en bemutatja az első 5G-s okostelefonját.