A Huawei is kapott adatokat a Facebooktól
A múlt héten kiderült, hogy a Facebook adatokat ad a mobilgyártóknak, többek között a Huawei-nek is, most azonban ez megváltozik.
Több, mint 60 vállalat (gyakorilatilag az összes telefongyártó) hozzáférést kapott bizonyos adatokhoz (amelyek nem részletezettek) a Facebook rendszeréből az elmúlt évek során. Ez nem csak a GDPR szempontjából problémás, hanem azért is, mert a tulajdonosoktól nem kért külön engedélyt erre a Facebook és így azok nem is rendelkezhettek a saját adataikkal.
A többi gyártó mellett a Huawei is együttműködött a Facebookkal és a közösségi média platform adatokat biztosított azért, hogy megjelenjen az alkalmazás a telefonokon.
A Huawei szerverein nem voltak Facebook felhasználók adatai tárolva. A Huawei egyszerűen hozzáfért azokhoz az adatokhoz, amelyeket a Facebook biztosított, azonban ez az együttműködés a két fél között véget fog érni a hetekben.
A Facebook még 2007-ben kezdett partnerséget a mobilgyártókkal. Ekkor még a telefonok nem voltak képesek megfelelő minőségben futtatni a Facebookot, a gyártók nem is feltétlenül támogatták azt. A Facebook azért adott adatokat a gyártók felé, hogy ők gyorsabban tudják fejleszteni a készülékeket és jobban tudjanak optimalizálni a Facebookhoz.
Arról nincs információ, hogy egészen pontosan milyen információkat kapott a Facebooktól a Huawei, vagy bármelyik más gyártó. Attól azért nem tartanánk, hogy a Huawei-nél a különböző felhasználói fotókat nézegetnék szórakozás céljából, vagy az üzenetek olvasnák. Helyette sokkal valószínűbb az, hogy a felhasználói viselkedést tanulmányozására használták az adatokat, azaz például hogy milyen gyakorisággal használ egy adott alkalmazást a felhasználó, vagy éppen azt, milyen utat tesz meg közben.
A Facebook számára rendkívül kellemetlen ez a Cambridge Analytica botrányt és a GDPR bevezetést követően.