A Xiaomi elismerte, hogy sokat kell tanulnia még a Huawei-től
A Huawei idei első negyedéves jelentését követően a Xiaomi egyik vezetője ismerte el, hogy van mit tanulniuk a világ második legnagyobb gyártójától.
Lu Weibing, a Xiaomi Group alelnöke és a Redmi általános igazgatója egy interjúban beszélt arról, hogy nagyon erős ellenfél a Huawei és próbálkoznak felzárkózni hozzájuk, amely során azért nehézségekkel is szembesülnek. Elismerte, hogy a Huawei jelentősen előrébb jár a marketing mellett a K+F (kutatás és fejlesztés), valamint a márka arculat területén.
A vezető elmondta, hogy a Xiaomi még egy fiatal, 9 éves vállalat, míg a Huawei már 32 éves történelemmel rendelkezik, ezért is fognak a jövőben is tanulni a legnagyobb kínai konkurensüktől. Lu Weibing szerint a világnak szüksége van a Huawei-re, sőt a Xiaominak is.
Mint már ismerjük a 2019 Q1-es jelentéseket, a Huawei igen komoly növekedéssel kezdte az évet, míg a Xiaomi csökkenő tendenciát tudott csak mutatni. Világszerte a Huawei 50,3%-ot nőtt az okostelefonok eladása terén 2018 első negyedévéhez képest, míg a Xiaomi ez idő alatt 10,2%-ot csökkent. Hasonló az arány ha csak a hazai pályát, azaz a kínai piacot nézzük, ugyanis ott a Huawei 41%-ot nőtt, a Xiaomi 13%-ot csökkent.