Letarolta a kínai telefon piacot a Huawei
A Canalys elemzőcég szerint a Huawei 2019. második negyedévében az eddigi legerősebb piaci részesedését érte el Kínában.
A világ legnagyobb okostelefon piacán komoly verseny folyik a telefon piacon, ezen viszont egyre komolyabb előnyre tesz szert a Huawei a konkurensekkel szemben. A Canalys mérései szerint a Huawei 2019. Q2-ben (április-június) 3 hónap alatt 37,3 millió okostelefont adott el Kínában, ami 31%-os növekedés a 2018-as azonos időszakhoz képest.
Ez a kétszámjegyű növekedés azért is nagyon komoly, mert a Huawei +31%-a alatt a toplista többi tagja -18 és -26% közötti csökkenést tudott csak elkönyvelni. A teljes kínai okostelefon piac csökkent a második negyedévben, 6%-kal, közben azonban a Huawei minden konkurensre köröket ver.
Az összes, Kínában eladott okostelefon 38,2%-a volt Huawei ebben az időszakban. A céget az Oppo követi 18,3%-kal, majd a Vivo fért fel 17,5%-kal. A Xiaomi 11,8%-kal, az Apple 5,8%-kal rendelkezik. Az összes többi gyártó, beleértve a Samsungot is mindösszesen 8,3%-os birtokol.