A felmérések szerint növekszik a Huawei Matebookok népszerűsége Magyarországon
A SentiOne elemzőcég készített egy felmérést arról, hogy a magyar felhasználók számára melyek a legkedveltebb laptop márkák, ebbe a felsorolásba bekerült a Huawei is.
A felsoroláshoz a cég a magyar portálokon, blogokon, fórumokon és közösségi média felületeken publikusan közzétett tartalmakat vizsgálták, az adott márka és utána a laptop, vagy notebook szavak ragozott formáit kereste az algoritmus, ezek alapján határozták meg, hogy mennyire pörgős egy-egy márka.
Ezen a listán a leggyakrabban említett az Apple MacBookjai, amelyet az ASUS és kisebb meglepetésre az LG követ. A Huawei a 8. helyre fért fel, megelőzve az MSI és a Fujitsu márkákat.
Azt hozzá kell tenni, hogy ez nem egy eladási lista, illetve csak a publikusan megjelenő tartalmakat vette figyelembe a felmérés, így például a HWB Közösség zárt csoportban megjelenő Matebook tartalmakat sem látta.
Ennek ellenére, a Huawei notebookjai évről évre egyre jobban szerepelnek hazánkban és szépen nő az értékesítési potenciáljuk, még úgy is, hogy alkalmanként egy-egy modell magyar helyett angol billentyűzettel érkezik, valamint viszonylag kevés konfiguráció létezik és 200 ezer forint alatt nem kínál opciót a Huawei.