A HUAWEI lenyomta a Samsungot a kínai okostévé piacon
Kínában a HUAWEI átvette a piacvezető szerepet az okostévéknél a Samsungtól.
A Display Supply Chain Consultant (DSCC) elemzése szerint az elmúlt két évben jelentősen esett a Samsung tévék értékesítése Kínában, 2021 végén most először esett vissza 13%-ra a részesedésük. Ezzel szemben a HUAWEI okostévé modelljei egyre népszerűbbek, már 20%-ot tesz ki a részesedésük, azaz Kínában minden ötödik eladott tévét már a HUAWEI gyártja.
A DSCC szerint a helycsere oka, hogy a felsőkategóriás LCD panelek esetén elvárják a felhasználók a Quantum dot megoldást, amelyet a Samsung kihagyott az LCD-s megoldásaiból. Helyette OLED panelt használnak, valamint LCD-t LED háttérvilágítással.
Emiatt a Samsung részesedése jelentősen leesett, a helyére pedig beléphetett a kategóriában feltörekvő helyet elfoglaló HUAWEI. A másik dél-koreai óriás, az LG kb. 3%-os részesedéssel rendelkezik Kínában.