Csökken a kínai okostelefon piac, de még a Huawei vezeti
A CINNO Research havi jelentéséből kiderül, hogy a kínai piacot továbbra is leuralja a Huawei, annak jelentős csökkenése ellenére is.
A 2020-as év gazdasági szempontból is nehéz volt a koronavírus járvány miatt, Kínában 307 millió okostelefont szállítottak le a vállalatok, ami 21%-os éves csökkenést jelent 2019-hez viszonyítva. Ez egyébként 2017 óta a negyedik év zsinórban, hogy csökkennek a kínai piac számai.
A felmérés alapján a legtöbb készüléket a Huawei szállította le (még a HONOR számait is beleértve), őket pedig a VIVO (az IQOO-val együtt) és az OPPO követte, a kínai vállalat-trió hazájuk 70%-os forgalmát hozta.
Az amerikai tiltások ellenére a Huawei 114 millió okostelefont szállított le Kínában. Ez ugyen 2019-hez képest 24%-os csökkenés, de ez is elég volt, hogy továbbra is elsőszámú legyen az országban. A kínai piac 37%-át tudja magáénak a vállalat (1,5%-os esés 2019-hez képest). A felmérések szerint azonban a 2020 végén a Huawei Technologies-ból kiváló HONOR 46,64 millió készülékkel vállalt szerepet, így a Huawei piaci részesedésének 15%-ával. Ez egyébként azt is jelenti, hogy ha már 2021-ben külön számolják a két márka értékesítéseit, valószínűleg a Huawei esetén érezhető lesz egy jelentősebb esés.
A Xiaomi 37,82 millió, az Apple 37,51 millió telefont tudott a világ legnagyobb piacán leszállítani. A Samsung mindösszesen a 6. helyre tudott belépni.
2020-ban is nagyot nőtt a használt okostelefonok piaca
A várakozások szerint 2021-ben Kínában kb. 336 millió okostelefon találhat gazdára, ami 9,4%-os növekedést hozhat.