153 millió új Huawei telefon került piacra 2017-ben
Már elérhetők az első adatok a teljes 2017-es évi eredményekről.
Az elmúlt négy év leglassabb növekedését produkálta 2017-ben a Huawei, 2018-ban pedig még nagyobb fókuszt kapnak a prémium termékek. Ken Hu, a vállalat egyik vezetője elmondta, hogy 2017-ben 15%-kal nőtt a bevétel, amely elérte a 600 milliárd jüant (92,08 milliárd dollár). Az elmúlt években rendkívül gyorsan nőtt a Huawei, idén azonban lassult ez a növekedés. Legutóbb 2013-ban volt ennél kisebb mértékű az éves növekedés. Ennek oka az, hogy a kínai szolgáltatóknál lassan elkészülnek a 4G hálózatok kiépítései, illetve a konkurens gyártók is erős évet produkáltak.
2017-et is a harmadik legnagyobb okostelefon gyártóként zárta a Huawei, 10%-os részesedéssel. Ehhez egy év alatt 153 millió okostelefont szállított le. A jövőben a Huawei a magasabb profitra fókuszál, ennek részeként például leépítésre került a belépőszintű készülékek piaca, míg a prémium szegmens tovább bővült.
Az új vonal amúgy jól teljesít, Richard Yu elmondása szerint a high-end piacon globálisan is sokat nőtt, de jelentős eredményeket ért el a Huawei olyan nagy piacokon, mint Németország, vagy Olaszország.
Ezen kívül a vezérigazgató úgy látja, hogy a további növekedéshez az is szükséges, hogy még jobban megértsék a Kínán kívüli felhasználókat és a divatot követő réteget.
Forrás: Reuters