Amit a Huawei “nem mondott ki” a pénzügyi beszámoló során
Nagy kérdés volt, hogy mennyire fogja a Huawei-t érinteni az amerikai szankciók, most pedig kiderült ez.
A Huawei 2019. első félévi pénzügyi beszámolója közzétette, hogy 118 millió darab okostelefont adott el a vállalat hat hónap alatt. Ez egészen jól hangzik, a tavalyi eredményekhez képest 24%-os növekedést jelent, amely komoly előrelépés. Azonban nem hangsúlyozta a Huawei azt, hogy ez az eredmény valójában rossznak számít, köszönhetően az USA Kereskedelmi Minisztériumának döntéséről, hogy a Huawei-t az “Entity List“-re tették május közepén.
Huawei: kétszámjegyű a növekedés 2019 első felében
Álex Barredo készített egy infografikát Huawei Q1 és Q2 okostelefon számairól 2013 óra, amely rávilágít arra, hogy az első negyedévhez képest a második negyedév korábban mindig erősebb volt a Huawei életében és komoly növekedést hozott. 2019-ben azonban kereken 0% volt a növekedés, ugyan annyi telefont szállított le a két időszak alatt a vállalat.
Ahogyan a képen is látható, az elmúlt néhány évben legalább 12%-kal teljesített jobban a Q2-en a Huawei az azt megelőző Q1-hez képest, ráadásul volt olyan év is (2015), amikor 75%-os volt a növekedés. Az idei évben a növekedés elmaradása annak köszönhető, hogy a negyedév felénél rengette meg a világot az amerikai kereskedelmi korlátozás.
A számítások szerint a Q2-ben kb. 22,7%-kal estek az értékesítések Kínán kívül a Huawei okostelefon ágazatában.
Letarolta a kínai telefon piacot a Huawei
Ha csak kínát nézzük, Q1-ben 29,9 millió, Q2-ben 37,3 millió Huawei okostelefon talált gazdára az országban, amellyel rekord magas arányt ért el a konkurensekhez kéepst a vállalat. Azonban a nemzetközi értékesítéseken érződik az emberek aggodalma a kereskedelmi embargó miatt. A Huawei alapítója, Ren Zhengfei is úgy nyilatkozott júniusban, hogy a Kínán kívüli értékesítések 40%-ot is eshetnek akár az amerikai szankciók hatására.
Trump: vége a Huawei elleni szankcióknak
Június végén Trump bejelentette a Huawei elleni szankciók eltörlését. Persze valójában nem ez történt, hanem csak egyes termékekre, főleg a fogyasztói üzletághoz licencet kapnak az amerikai vállalatok, hogy újra kereskedjenek a Huawei-jel. Hivatalosan ez még nem történt meg, azonban rövidesen megtörténhet. Ezt követően a Huawei telefonos üzletága valószínűleg pont úgy tud majd tovább működni, mint korábban.