Óriási pénzösszeggel pörgeti az innovációs gépezetet a Huawei
A Bloomberg információ szerint 2018-ban a Huawei már 15,3 milliárd dollárt költött kutatás és fejlesztésre, kétszer annyit, mint 5 évvel ezelőtt.
A Huawei a negyedik legnagyobb vállalat a K+F költések tekintetében, a dobogón 2018-ban az Amazon (28,8 milliárd dollár), az Alphabet (21,4 milliárd dollár) és a Samsung (16,7 milliárd dollár) volt. Az Apple mindösszesen a hetedik helyen van ezen a listán, 14,2 milliárd dollárral.
A Huawei az éves bevételének 14%-át költötte a kutatás és fejlesztés területére, ezzel a második legnagyobb arányú ráfordítást tette a vállalatok között, egyedül a Google anyacége, az Alphabet előzte meg 16%-kal. Érdekesség, hogy a Samsung K+F költése mindösszesen a bevétele 8%-a, az Apple-nél 5%-a volt.
A Huawei tavaly több mint 200 millió okostelefont adott el és nem titkolt terve az, hogy rövidesen a világ legnagyobb okostelefon gyártója legyen azt követően, hogy a Samsungot maga mögé utasította. Stratégiájuk része a rendkívül magas kutatás és fejlesztési ráfordítás, ennek pedig eredménye is van. 2018 márciusában a Huawei P20 Pro volt a világ első tripla kamerás okostelefonja, amely nem csak a piac legjobb fotós képességeivel rendelkezik, hanem azóta többek között a Samsung is átvette a három kamerás megoldást. Szintén a P20 szériával debütált az alkonyatlila (twilight) színkombináció és bő egy év alatt szinte minden nagyobb gyártó kiadott hasonló többszínű hátlap megoldásokat. A Mate 20 Pro egyik egyedi funkciója a vezeték nélküli töltésmegosztás, ez volt az első telefon amely képes volt erre, majd fél évvel később a Samsung másolta ezt is a Galaxy S10 sorozatban és egyes pletykák szerint akár az Apple új iPhone-jai is rendelkezhetnek majd ilyen funkciókkal.
Jól látható tehát az, hogy megtérülni látszik az óriási ráfordítás a fejlesztésre. Az eladások folyamatosan növekednek a Huawei-nél, ráadásul olyan innovítív új funkciók kerülnek a készülékekbe, amelyeket később a konkurensek is előszeretettel átvesznek.