Hírek

Stabilan a 2. legnagyobb gyártó maradt a Huawei

A Strategy Analitycs elkészítette a globális okostelefon piac 2019 Q2-es felmérését, amely alapján is tovább tudott nőni a Huawei részesedése.

Huawei P Smart Z

A teljes piac 3%-ot zsugorodott, hiszen 2019. április és június között 341,4 millió darab okostelefont szállítottak le a gyártók, egy évvel korábban ebben az időszakban még 350,4 millió telefon készült. A zsugorodó piacon az első öt helyen egyedül az Apple csökkent, a többi gyártó kis mértékben, de növekedni tudott.

Huawei: kétszámjegyű a növekedés 2019 első felében

Az okostelefon piac alakulása 2019 Q2-ben a Strategy Analytics mérése alapján

A második negyedévben továbbra is a Samsung adta el a legtöbb telefont, 76,3 millió darabot, amivel 22,3%-os részesedése volt a piacon. Annak ellenére, hogy a második negyedév közepén érte a Huawei azt amerikai tiltás, ez a számokon alig látszik meg. A Strategy Analytics mérései szerint 58,7 millió darab leszállított okostelefonnal a világ okostelefon gyártásának 17,2%-át tudta magáénak a vállalat, ezzel 1,7%-os növekedést tudott felmutatni 2018 Q2-höz képest. A világ harmadik legnagyobb gyártja továbbra is az Apple, azonban egyre távolabb kerül a Samsung-Huawei duótól, 11,1%-os már csak a piaci részesedése.

Huawei-jel kapcsolatos kérdésed van? Lépj be a HWB KÖZÖSSÉG csoportunkba a szakmai segítségért!

Az okostelefon piac alakulása 2019 Q2-ben a Strategy Analytics mérése alapján

Amit a Huawei “nem mondott ki” a pénzügyi beszámoló során

A dobogó alatt a Xiaomi 0,3%-ot, az Oppo 0,1%-ot tudott növekedni. Az összes többi gyártó 31,2%-os részesedést birtokol a piacon. Érdekesség a korábbi, nagyobb gyártók adataiból, hogy a Sony, amely 2014-ben egy év alatt 40 millió darab telefont adott el, most három hónap alatt mindösszesen nagyjából 900 ezer darab telefont tudott értékesíteni. Az LG nem adott meg konkrét eladási számot a telefon ágazatában, de 21,3%-os bevétel visszaesést mért a tavalyi év azonos időszakához képest.

Letarolta a kínai telefon piacot a Huawei

Forrás
Strategy Analytics

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés blokkolva

Kérjük, támogasson minket a hirdetés blokkoló kikapcsolásával