Kínát is letarolták a Huawei okostelefonok 2019 elején
Világszerte nagyon jól szerepelt a Huawei az első negyedévben, ráadásul Kínában még jobban elverte az összes konkurenst.
A Canalys elkészítette a 2019 Q1 (január-március időszak) Kína okostelefon eladásaira vonatkozó kimutatásait. Összességében azt láthatjuk, hogy a teljes kínai piac 3%-kal zsugorodott, 2,7 millióval kevesebb okostelefont vettek a vásárlók, mint 2018 azonos negyedévében.
A Huawei 29,9 millió okostelefont adott el Kínában januártól márciusig, amely 41%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Annak köszönhetően, hogy az összes konkurens komoly visszaeséseket mutatott, a Huawei már 34%-os piaci részesedéssel rendelkezik az új okostelefonok értékesítésében Kínában. A második helyen az Oppo (19,1%), a harmadikon a Vivo (17,1%) van, őket követi a Xiaomi (11,9%), az Apple (7,4%), valamint az összes többi gyártó (10,6%). Ez azt jelenti, hogy az év első három hónapjában Kínában minden harmadik új telefont a Huawei gyártotta.
A nagyszerű eredmények annak is köszönhetők, hogy a Huawei átalakította a kínai megjelenését. Új üzleteket nyitott az országban, mellette pedig a korábbi boltjait újjáépítette, felfrissítette azok külsejét és a kínálatot is, megjelentek például az IoT eszközök is, illetve a marketing kommunikációján is módosított a vállalat.
A korábbi információk alapján a Huawei 2019-ben nagyjából 250 millió okostelefont szeretne eladni világszerte, ebből az első három hónapban 59 millió jött össze és a Huawei P30 széria még csak ezt követően került piacra. 2018-ban rekordnak számított, hogy 7 hónap alatt érte el a vállalat a 100 millió leszállított készüléket, idén egészen biztosan gyorsabb lesz, talán már májusban, vagy június elején összejöhet ez a szám.