Továbbra is a Huawei a 2. legnagyobb okosóra gyártó
Az okosórák (és okoskarkötők) piaca 27%-ot nőtt az idei második negyedévben a 2020-as azonos időszakhoz képest, bár a Huawei nem tudta követni ezt a nagyfokú növekedést, de így is maradt a második helyen.
A CounterPoint Research mérései szerint a jelentős növekedés oka többek között a 100 dollár (30 ezer forint) alatti kiegészítők iránt megnövekedett kereset. Jelenleg már a 10-30 ezer forint közötti karkötők között is találni számos modellt, amely akár GPS-es képességeket, illetve véroxigénszint mérést kínál, ezért ezek tábora könnyen nőhetett az elmúlt időszakban.
Továbbra is az Apple a piacvezetője az okosórák piacának 28%-kal, míg a második helyen 9,3%-kal a Huawei áll. A harmadik helyre jött fel a Samsung, a negyedikre esett vissza az Imoo és új belépőként és nagyon erős negyedévet produkálva az ötödik a Garmin lett.
A felmérések szerint kb. 100 millió Apple Watch felhasználó van, ezért is tudja jól tartani a gyártó az első pozíciót. A 100 dollár alatti karkötők piaca egy év alatt 547%-os brutális növekedésen ment keresztül.
A Huawei 2020 Q2-ben még 13,1%-os részesedést birtokolt a piacon, 2021 Q2-ben már csak 9,3%-ot. Bár ezzel megőrizte az első helyét, azért jelentős a csökkenés. Ennek oka egyébként akár a Huawei – HONOR kettéválás is lehet, amely tavasszal történt.
A Huawei idén nyáron indította el a Watch 3 sorozatú órákat a piacon, amelyek a magasabb árszinten versenyeznek. A 100 dollár alatti piacon a Huawei Band 6 szerepel idén elsősorban új belépőként, de a tavalyi Watch Fit is nagy népszerűségnek örvend még most is.